fredag 12 oktober 2012

SPARA - EJ SLÖSA!

En liten reminder så jag inte nätshoppar

Från och med idag har jag shoppingförbud. Och det gäller inte bara kläder och skor och allt det där, utan det gäller allt. Jag ska försöka att slösa så lite pengar som möjligt, jag ska försöka bli lite snål. Jag gillar inte alls tanken av att vara snål för det är det sista jag är och jag hatar snålhet men i detta fall måste jag för snart tar pengarna slut helt och hållet och det är ingen situation jag vill hamna i. Så nu säger jag STOPP. För mitt eget bästa. Dessutom åker jag till London i December och jag vill ju shoppa där. 

Så tanken är att jag, från och med idag och två veckor framåt, ska snåla ner på shoppandet och försöka spara lite pengar istället. That's my mission, "SPARA - EJ SLÖSA!". Och jag kommer antagligen att fortsätta så i mer än två veckor men jag sätter den gränsen for now och sen får jag väl höja om jag märker att det faktiskt funkar. Men jag ska skriva upp allt jag köper varje dag och sedan räkna ihop, dag för dag, för att senare jämföra och se hur mycket jag har slösat och sparat. Jag vet ju vad jag brukar lägga ut varje månad och det är inte okej. 

Det här känns bra. Jag shoppade lite imorse för ca 250 kr men det var innan jag bestämde mig för att göra detta. Annars har jag inte köpt så mycket idag, lite bröd och juice och underkläder. Nödvändiga saker. #whatever. Jag kommer inte sitta och uppdatera om detta varje dag för jag tror inte det är intressant, eller? Men jag kommer ju definitivt hålla er en aning uppdaterade så ni vet hur det går för mig. Och så får vi se om jag lyckats hålla detta löfte om två veckor. Interesting.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Duktigt! Du kommer att fixa det. Det är faktiskt roligt att se pengarna öka och inte tvärtom :) Och sen en dag kan man ju unna sig nåt extra fint. Haha, fast det kanske är det du gjort lite för mycket?! Men egentligen, du har ju en grym garderob kan jag tänka mig så då är det ju värt det.. Håll oss uppdaterade :)