fredag 19 oktober 2012

FRIDAY

Gårdagens varma choklad på Sultan's med Steffi, Claudia och Maria.

God morgon! 

Jag ska snart iväg och jobba, blev inringd till Guldfynd i några timmar. Därefter måste jag lyckas hitta ett vinrött skärp till min klänning som jag ska ha imorgon på bröllopet. Jag vill ju inte shoppa men jag måste ha ett vinrött skärp, men det ska i och för sig betalas med ett presentkort så det räknas inte, haha. På tal om mitt köpförbud, nu har det gått en vecka sedan jag drog igång mitt lilla projekt och jag har lyckats hålla mig väldigt bra. Jag har inte beställt någonting förutom en bok som jag verkligen vill läsa, och det är okej. Meningen med projektet är att jag inte ska beställa så mycket kläder och sånt. Men en bok är okej. Utöver det har jag inte beställt någonting och jag har inte handlat något i butik heller. Det enda jag har betalat för är mat och vissa dagar har jag inte spenderat en enda krona, vilket känns skönt. 

Sedan förra fredagen har jag spenderat 824 kr. Det är iofs mycket på en vecka men i den summan finns en beställning på Asos med, som jag la precis innan jag bestämde mig för att göra detta. Men jag har räknat med den i alla fall. Resten är för mat och dylikt - jag kanske ska sluta äta ute?

Jag tycker det är okej att vara en aning sparsam ibland men jag kommer absolut inte hålla på såhär hela mitt liv. Det funkar inte. Jag är inte en sådan person. Vill jag ha något så köper jag det om jag vet att jag kan betala för det. Vill jag äta ute varje dag, ja då gör jag det. Vill jag köpa ett par dyra Louboutins, ja då gör jag det. Snålhet och sparsamhet är inte min grej, speciellt inte nu. Jag kanske kommer bli bättre på det om jag skaffar familj och barn en dag, men just nu är det bara jag och jag sparar inte till något speciellt så varför ska jag vara snål? Hade jag haft något att spara mina pengar till så hade jag gjort det men just nu tar jag varje dag som den kommer. Den enda resan jag har inbokad är London i December och jag sparar till den resan, dels genom detta projekt "SPARA - EJ SLÖSA"! 

Nu vart det lite mycket text och kanske lite rörigt. Men jag har klarat mig ganska bra för meningen med allt det här är som sagt att jag inte ska beställa och handla på nätet - och jag har inte lagt en enda beställning på kläder, skor och så vidare. Bara en bok. Men nu fortsätter vi i en vecka till.

Inga kommentarer: