måndag 29 oktober 2012

FEMTIO NYANSER AV HONOM


Idag gjorde jag något jag aldrig tidigare gjort. Jag satte mig på ett café, ensam, med ett glas chai latte och en macka, och boken. Den där boken. Boken som har fått mig att slå mig ner ensam på ett café, vilket jag aldrig någonsin känt mig bekväm med att göra förut. Men jag var tvungen att sätta mig och läsa. Jag har aldrig velat läsa en bok så mycket som jag velat läsa den här och nu är jag hooked. Den är fantastiskt bra. Den handlar väldigt mycket om sex men det är inte det som är intressant, det intressanta är hur otroligt sorglig karaktären Christian Grey är. Den fantastiskt snygga killen med pengar och makt som måste ha sån kontroll och som är så emotionellt förstörd (fast han själv kanske inte är medveten om det) att han inte ens vill att någon tar på honom. Det är sorgligt. 

Det är i alla fall en otroligt fängslande bok. Läs den för Guds skull, läs den! Och det är sällan jag tipsar om böcker. Men den här är fantastisk. Jag förstår varför Anastasia (tjejen i boken) inte kan slita sig ifrån Christian Grey.

"Ibland undrar jag om det är något fel på mig. Jag kanske har umgåtts så mycket med mina romantiska romanhjältar att mina ideal och förväntningar har blivit alldeles för uppskruvade. Men faktum är att ingen har fått mig att känna så där." - Anastasia

Inga kommentarer: