onsdag 17 april 2013

WEDNESDAY

Photo: Betty Mello

Mår jag bättre? Nej! Har saker blivit lättare? Nej! Allting är a fucking mess right now. En ond jävla cirkel. Yrseln styr mig, den kontrollerar mig med en jädra kraft. Den har tagit över mig och jag vet inte hur jag ska ta tillbaka kontrollen. Det gör ont i kroppen. Det hugger i armar, fingrar, rygg och bröst. Det är tungt. Det gör ont. Det är jobbigt. Vill jag gråta? Ja. Vill jag skrika? Ja. Vill jag slå sönder något? Ja. Kan jag göra allt detta? Nej! För trots allt detta som pågår just nu är jag på något sätt ganska lugn för att jag vet att det kommer gå över. Men just i denna stund orkar jag inte mer. Och då påminner jag mig själv om att det blir bättre. Och sen värre igen. Och sen bättre. Och så håller det på så. Ni vet, den onda cirkeln. 

Trots att jag fortfarande mår dåligt tänker jag idag ge mig ut med Mia. Vet inte vad vi ska göra, det återstår att se men jag bryr mig inte, jag klarar inte av att sitta här längre. Jag måste ut! Imorgon åker jag till Stockholm för att gå på en sista intervju för en praktikplats jag verkligen vill ha. Jag tänker inte låta detta sabba mina chanser att få jobba med det jag vill, hur dåligt jag än mår. Mia är så underbar och stöttande så hon följer med upp till Stockholm. Fantastiska människa! Jag är orolig. Jag är rädd att yrseln ska get the best of me. Tänk om något händer...

...nu ska jag klä på mig och gå ut! Förhoppningsvis släpper yrseln mig fri från denna misär.

Inga kommentarer: