lördag 27 april 2013

GLASGOW, SCOTLAND

Jag och Winta, taggade på flyget från Sverige till Skottland ;)

Hej på er mina finaste! 

Vi sitter hos min syster som bor på campus här i Glasgow och gör oss i ordning för en kväll ute. Jag och Winta kom fram runt 1 igår natt och så drog vi ut och käkade lite snabbt på McDonald's. Vi fick en preview på hur utelivet i Glasgow ser ut och folket är ju inte classy om man säger så, snarare trashy. Mer om det senare! Och tidigt idag gjorde vi oss i ordning för en dag på stan med shopping, häng och käk. Här får ni se lite bilder som jag har tagit med mobilen :)

Vi startade med frukost på Pret a Manger. Blt's, frukter, te och en massa annat gott. Vi tog med oss det och satte oss på en trappa i solen mitt på stan. Fantastiskt! Vi hade räknat med regn idag men det var verkligen underbart väder.

Vi varvade butiker som Forever21, River Island och Primark, bland annat. Vi fick med oss en hel del kul som ni ska få se senare ;) En fika paus på Starbucks också, of course. Och sedan avslutade vi shoppingrundan med käk på KFC.

Nu sitter vi som sagt på rummet och gör oss i ordning. Vi ska ut och dricka drinkar på en pub och senare iväg till några av stans bästa klubbar. Vi får väl se vad Glasgow har att bjuda på ;) Ha en trevlig lördag you guys, mwah!

Inga kommentarer: