söndag 18 november 2012

DIOR SS13 - RAF SIMONS

Som det extrema John Galliano fan jag är så har jag ännu inte kunnat acceptera att Raf Simons har tagit hans plats hos Dior. Det funkar helt enkelt inte för mig. Jag tänkte att när jag väl får se hans första kollektion så kanske jag ändrar mig men nej, jag är besviken. Kollektionen var tråkig och många av plaggen och materialen såg billiga ut. Ej okej! Men det fanns några fina kreationer.


COLLECTION. Jag gillar kavajklänningarna, gillar skärningarna och färgerna. Väldigt snyggt, chict och elegant men with a twist. Dessa tre klänningar var jätte fina och favoriten är med svart långärmad överdel och maxikjol till med blommor på. Väldigt 50's. 

DETAILS. Fanns vissa snygga detaljer. Flor som täcker hela ansiktet är något jag älskar, bra gjort! Jag gillade väskorna väldigt mycket, de skrek 50-tal och elegant. Och jag gillar modellen på den svarta lite längre kavajen, lite ballongkänsla.

SHOES. Skapelserna som satt längst söderut på modellerna gjorde mig ej besviken. Jag älskade klackarna och ovan är tre favoriter. Spetsiga framtill, lite rundad klack a la bananas, smala klackar, inga platforms, detaljer som metallic syntes och det gillar vi.

Pictures: Style.com

Inga kommentarer: