lördag 17 november 2012

ALEXANDER MCQUEEN SS13

Alexander McQueen ss13 - fucking shoot me vad snygg kollektionen är! Sarah Burton har ej svikit mig och McQueens rykte.. Här är några favoriter.

COLLECTION. First of all; Jag föll completely and hopelessly in love i huvudbonaderna. Fucking amazing! Och midjedetaljen/skärp/krinolin av plast - genius! I'm amazed! Kollektionen består av materiale, skärningar, mönster och mixer av färger som får mig att tappa andan. Vartenda plagg är sexigt, mäktigt och kvinnligt - precis som jag gillar't. Nej! Älskar't. Kreationerna ovan är mina favoriter. Den röda klänningen är ju fantastisk. Lite 80's tals känsla över det hela med singoalla modellen och prickarna. 

SHOWSTOPPERS. Herre.Min.Skapare.Vad.Jag.Är.Galen.I.Dessa.Klänningar. Skjut.Mig.Nu! Jag tänker inte säga något mer, ni får studera klänningarna med blicken och dreggla - precis som jag gör just nu och för all framtid.

DETAILS. En fantastisk kollektion med fantastiska detaljer. Och det är inget man stött på tidigare. Det är nytänkande och helt galet underbart. Som tidigare nämnt så är det huvudbonaderna och midjedetaljen av plast som gör mig knäsvag. Jag hoppas verkligen och ber till modegudarna att vi får se något liknande hos budgetkedjorna, asap!  

Pictures: Style.com

Inga kommentarer: