måndag 11 februari 2013

PAINTING


För ett tag sedan målade jag en tavla som står för något jag själv är - en kvinnlig kameleont. De olika färgerna på kjolarna representerar olika typer av kvinnor och jag kan relatera till varenda en. Jag är ombytlig, flexibel och har flera stilar. Det är det tavlan står för. Och i helgen gav jag bort den till Linda som tyckte väldigt mycket om den, så nu hänger den hemma hos henne. Den är målad på canvas i bara oljefärg. Och nu tänkte jag fortsätta måla - får se vad det resulterar i.

A while back ago I made this painting that represents who I am - a female chameleon. De different colours on the skirts represent the different women I can relate to. I am flexible, versatile, changeable and that is exactly what this painting stands for. I recently gave it away to one of my friends, Linda. The painting is painted on canvas and with oilcolour. It is now time for me to keep painting and we will see what the results will be like. 

Inga kommentarer: