onsdag 12 september 2012

STOCKHOLM

Lite bilder från gårdagen i Stockholm. En mycket trevlig dag med härligt väder och underbart sällskap.

Jag blir alltid så uttråkad på tåg och då får kameran underhålla mig. Satt och försökte leka med frillan och vänja mig vid luggen.

Mötte upp Winta och så startade vi våran shopping runda. Vi började lite lätt på H&M och fortsatte mot Beyond Retro på Drottninggatan och därefter rörde vi oss ner mot Östermalm och till Saker & Ting på Sturegatan 28. Jag hittade inget där och det var så otroligt trångt. Det var inte en butik i min smak men de hade fina fjäderboor och kappor. 

Sen vart vi så hungriga så vi satte oss på Hurry Curry (vid Hötorget) och käkade indiskt. Vi beställde en mix av alla "dagens rätter" på menyn, vilket var bland annat lax, kyckling, quinoa, kikärtor och en youghurtsås. Jag gillade laxen och riset. Det var dock inte värt pengarna och man blev inte mätt. Enligt mig. 

Jag och Winta redo för lite indisk mat.

Efter lunchen drog vi mot Söder och besökte bland annat Beyond Retro på Åsögatan där jag hittade en super härlig kavaj i alla härliga färger som existerar. Och när klockan började närma sig 18 åkte vi in till Centralen, slog oss ned på ett café och varvade ner med kladdkaka och chai latte, innan det var dags för mig att hoppa på 19 tåget.


Photos: Betty Mello

Inga kommentarer: