torsdag 6 december 2012

LONDON PHOTOS

Nu bjuder jag på några bilder från våra fyra dagar i London, fyra fantastiska dagar. 

När vi kom fram i lördags kväll så drog vi till hotellet som vi hade bokat, Berkeley Court Hotel (i närheten av Oxford Street och Marble Arch), men när vi kom dit så skickade de iväg oss till ett annat hotell ca 15 minuter bort med taxi och anledningen var att vårat rum inte var som det skulle för att de bygger om. Okej, så vi åkte till det andra hotellet. De pratade gott om det, sa att det låg nära till allting och att det var fint. Fine. På vägen dit i taxin kände jag att det inte alls stämde det de sa, och vi hamnade längre bort än vi hade räknat med. Och rummet vi fick var iskallt, fönstret och elementet var trasigt. Så jag klagade arslet av mig och krävde att få flytta tillbaka till hotellet som vi hade bokat. När vi krävde pengarna tillbaka ordnande de genast så vi fick två rum på Berkeley Court Hotel och dagen efter åkte vi tillbaka. Så vi fick spendera en natt på det sketna hotellet som låg längre bort. Hade vi bott kvar där hade vi varit tvungna att åka buss överallt, det ville vi inte. Men på hotellet Berkeley Court så var det gångavstånd till Marble Arch och allt vi ville vara nära till. Men allting löste sig till slut tack vare en bestämd röst och lite hot om negativ feedback på deras hemsida, haha. 

Jag sitter på Skavsta flygplats, förväntansfull och överlycklig.

Jag och Marija på flyget, helt nöjda över livet.

Här sitter vi på bussen från Stanstedt (flygplats) in till London och Marble Arch (Oxford Street).

Lite snacks och Blt's på bussen, obligatoriskt.

Jag och Mamma utanför hotellet Lonsdale. Redo att åka tillbaka till hotellet som vi faktiskt hade bokat.

Efter att vi hade checkat in på hotellet Berkeley Court så tog vi oss en frukost på Pret. Jag satte mig utanför med te och bara njöt av utsikten och solen.

Vackra London en söndag morgon.

Jag kom på att jag inte har några bra bilder med en telefonkiosk så detta var ju ett måste, haha!

Vi startade shoppingrundan på Primark, of course. Lyckan!

Efter några timmar på Primark traskade jag och Marija tillbaka till hotellet, lämnade av oss grejerna och fortsatte oss uppåt på Oxford Street för ännu mer shopping, och självklart dessa otroligt goda våfflorna.

Till lunch blev det kyckling på KFC. Fan vad gott det var!

Jag slösade lite inne på Selfridges. Man får inget annat än en hjärtattack där, så är det bara.

Senare på kvällen satte vi oss på en Libanesisk restaurang, Maroush, några meter från vårat hotell.

Det fanns en massa gott på menyn. Vi beställde in en hel del.

Vi beställde bland annat in kebbe, fattoush, tabboule, labneh och en massa kött med vitlök. Vitlök är min bästa kompis!

Några meter från hotellet fanns även en affär med en massa arabiska delikatesser och sötsaker, här ovan ser ni bland annat nötter och baklawa.


På måndag blev det frukost på Pret igen. Pret varje dag, så är det bara. Det finns så mycket att välja bland och det är otroligt gott.


Vi shoppade ihjäl oss fram till 3 på eftermiddagen och sen drog vi tillbaka till hotellet för att förbereda oss inför the Afternoon Tea Party på The Berkeleys. Ni ska få se dem bilderna senare. Och efter det så hamnade vi på Oxford Street igen och fortsatte shoppingrundan.

I really do. I love London.

Vi besökte Victoria's Secret. Och här har ni min åsikt: en av de tråkigaste butikerna ever. Jag köpte inte ett skit där och jag har aldrig varit intresserad av att göra det heller. Men inredningen var verkligen hur jävla grym som helst. Kolla bara på detta rum, fantastiskt!

Vackert. Helt jävla sagolikt.

Jag satte mig i en grym fåtölj medan de andra plockade på sig miljoner trosor och bodyspray. Boring!

Men sen fortsatte vi vidare till Topshop och käkade frozen yoghurt med vit choklad, rostad müsli, kokos och hallon.

Julkänsla till max på Oxford Street. Synd bara att det var så torrt på marken, ingen snö whatsoever.

Hur vackert är det inte?

Debenhams var inte blyga med belysningen. Mera sånt!

Varm choklad på Starbucks.

Och på tisdagen startade vi morgonen men frukost på Pret igen. 

Sedan besökte jag The Christmas Shop inne på Selfridges och jag blev helt tårögd när jag kom in där. Det var helt fantastiskt. All juldekoration, musiken, julkänslan - amazing!

Tisdagen var vår sista dag i London och vi kutade runt på Oxford Street och handlade det sista. Jag och Marija satte oss sedan på en Italiensk restaurang och käkade pizza och pasta.

Inget komplicerat. Ost, tomatsås och skinka. Det bästa!

Och sen var det dags för oss att lämna London. Här sitter jag på flygplatsen och ser allmänt tjurig ut, buhu. Haha. Flyget var dock 2 timmar försenat på grund av snökaoset i Sverige så vi fick hänga på flygplatsen i några timmar och det slutade ju med att man shoppade lite mer än nödvändigt. Hehe.


Så, det var några bilder det. Jag kommer lägga upp bilder från vår eftermiddag på the Afternoon Tea Party på The Berkeley och berätta mer om upplevelsen. Och så kommer lite fler outfitbilder. Stay tuned.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow vilken fullspäckad resa! Har aldrig varit i London men det är definitivt värt ett besök! Skönt att du hade det bra :)