onsdag 10 juli 2013

A DAY IN STOCKHOLM

Denna tisdag var en av mina få lediga dagar så imorse när jag vaknade upp vid 10 tiden kände jag att jag inte bara kunde sitta och låta dagen försvinna utan att faktiskt ha gjort något. Så jag smsade Winta för att kolla om hon var ledig och det var hon så jag åkte upp till Stockholm och spenderade lite tid med min chokladboll, hihi. Här kommer dagen i bilder :)

Detaljbild på dagens outfit. Ni ska få se hela outfiten senare :)

Innan jag mötte upp Winta tog jag en liten shoppingtur på Drottninggatan och spanade inte lite inredning inne på PUB. Fastnade för de übersmå saltskedarna.

Mötte upp Winta efter en stund och så tog vi en runda på Östermalm, promenerade, fönstershoppade och spanade in rean på Nathalie Schuterman. Och så fotade vi självklart dagens outfit :)

Efter den rundan satte vi oss på TGI Friday's i Kungsan och käkade oss galet mätta. Vi började med Tomato Feta Bruschetta och öl.

Och så fortsatte vi med "Loaded potato skins" vilket är ostfyllda potatisskivor med bacon på och så gräddfil och lök till. 

Och sen hoppade vi till den stora, vackra och otroligt goda hamburgaren - bacon cheeseburger :) 

Efter den middagen var vi mätta och belåtna. Dock fick vi vänta väldigt länge på att få bord och på maten överhuvud taget. Men det var det värt för burgaren var riktigt god. 

Och där tog bilderna slut. Men efter middagen så promenerade vi lite, spanade på lite inredning inne på Åhléns City och sedan satte vi oss och drack en chai latte på centralen i väntan på mitt tåg. Det var min dag i Stockholm det. Spontan och skön, precis som det ska vara! Nu är jag någorlunda laddad inför att jobba resten av veckan. Behövde verkligen bara en paus från allt jobb!

Inga kommentarer: