torsdag 9 augusti 2012

FACE CLEAN



Dessa produkter använder jag när jag rengör mitt ansikte och tvättar bort smink + en två som jag glömde fotografera.
BIODERMA SOLUTION MICELLAIRE. Jag börjar med att ta bort smink och allt möjligt skit i ansiktet med denna. Den tar verkligen bort allt smuts och man kan rengöra hela ansiktet med den, även ögonen. Bioderma finns inte att köpa i Sverige så jag beställde den online men jag kommer inte ihåg varitfrån. Betalade ca 300 kr för frakt och allt. Lätt värt vartenda öre!
ACO DEEP CLEANSING FACE WASH. Jag glömde fotografera tvålen men här har ni en bild. Det här är den bästa tvålen jag någonsin använt. Den rengör så otroligt bra och är väldigt bra om man använder mycket svart smink runt ögonen. Den är egentligen för lite fetare hy, vilket jag inte har, men jag kör på den i alla fall för att den är så bra.
LA ROCHE-POSAY EFFACLAR DUO. Efter att jag har tvättat bort allt smink och rengjort ordentligt så smörjer jag in ansiktet med denna kräm. Den ska tydligen vara bra mot akne, och även denna rekomenderas mot fet hy men jag använder den i alla fall, fastän min hy inte är fet.
THE BODY SHOP MAIS BLUE MASQUE. Köpte denna ansiktsmask som även är en ansiktsskrubb. Läste om den i en tidning och blev väldigt nyfiken. Jag har bara hunnit testa den en gång men känner mig redan nöjd. Den gör huden mjukare och lenare och man känner sig riktigt fräsch efteråt. Denna mask ska användas en gång i veckan så jag återkommer när jag hunnit använda den lite mer.
Jag är väldigt lat när det gäller rengöring, brukar ofta lägga mig med sminket på eller använda ansiktsservetter från H&M (tycker att de är hur jävla bra som helst). Men jag ska skärpa mig och börja rengöra ansiktet dagligen, ordentligt, och se om jag märker någon skillnad.
Har ni några tips på bra produkter som ni använder och tycker funkar?

Inga kommentarer: