tisdag 3 september 2013

NI VET, BLABLABLA

Libanon, Beirut - The Marina

Bilden ovan är ett av mina favorit fotografier som jag har tagit när jag varit i Libanon. Solnedgång och teta's på plaststolar, hahaha. Life. Ligger i soffan och går igenom gamla Libanon bilder och känner hur jag saknar familjen och livet där. Doften av avgaser och bensin överallt, that's home. Inte för att jag är född och uppväxt där eller i den kulturen but it's still home. Libanon är ett fantastiskt land och om alla idioter där bara kunde sluta förstöra landet och för varandra skulle fler människor i världen få uppleva landet och dess skönhet.

De senaste dagarna har jag mått...well, vad ska vi kalla det för...bajs? Ja! Bajs. Jag har mått bajs. Min yrsel har lekt allan ballan med mig och jag är så trött och ligger och sover hela dagarna. Tur att jag har haft tre lediga dagar i rad annars hade jag inte överlevt. Men imorgon är det raka vägen tillbaka till jobbet och det känns skönt, kanske kan komma tillbaka till mitt vanliga jag då. Den glada och roliga Betty. Inte den ledsna och tråkiga åsnan. Idag har jag, trots extrem trötthet, tagit mig till sjukgymnasten och sedan en cykelrunda ner på stan. Köpte strumpor på Netto för 5 kr paret. Alltså, jag HATAR Netto (long story, ärrad från min tid i Borås). Ändå springer jag in dit som en riktig gipsy. Men vad fan, det är väl inte mitt fel att saker och ting kostar...absolut ingenting där. Och jag gillar ju att köpa skräp. So it's a perfect match. Ding ding dong!

Och jag har en rolig nyhet, mitt i allt snack om yrsel och Netto...jag ska flytta. Flytta bloggen. Och istället börja blogga för Projection.se men ni kommer fortfarande hitta mig på samma adress, www.bettymello.com. Allting är inte riktigt färdigt än men ni lär ju märka när flytten har skett. Jag är så excited. Fresh start! 

Ikväll blir det pokernight hos Steffi & Carlos. Fan vad gött. En Corona på den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker bild. Du är en riktig duktig fotograf

Anonym sa...

Var är du Betty...?